
Podsumowanie pierwszego półrocza działalności koła „Kodowanie na dywanie”
W pierwszym półroczu bieżącego roku szkolnego chętni uczniowie z klas I i III mieli okazję uczestniczyć w kole „Kodowanie na dywanie”. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu i były kontynuacją realizowanej w zeszłym roku innowacji o tej samej nazwie.
Głównym celem zajęć było rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych związanych z innowacyjnością, rozwojem matematycznym i informatycznym. Uczniowie pracowali nad algorytmicznym podejściem do rozwiązywania zadań, eksperymentowali i uczyli się kreatywnych metod działania w sytuacjach problemowych . Większa część zajęć odbywała się offline ale nie zabrakło też tych z użyciem różnorodnych dostępnych w szkole pomocy multimedialnych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się te z udziałem robotów. Dzieci pracowały z EduRobotem ale miały też okazję przetestować Genibota, który daje ogromne możliwości w zakresie programowania nie tylko ruchów ale także melodii. Uczestnicy koła wzięli też udział w dwóch projektach: ogólnoświatowym „Code Week” oraz ogólnopolskim „Cała Polska Programuje”.
Na drugie półrocze zaplanowane są równie ciekawe i rozwijające aktywności z użyciem wielu metod aktywizujących i kolejnych atrakcyjnych pomocy dydaktycznych.