
Pancake Day - projekt z języka angielskiego
W naszym przedszkolu i szkole metodą projektów pracujemy cały rok, a w lutym nasze przedszkolaki oraz uczniowie klas 1-3 zaangażowali się w projekt realizowany podczas zajęć z języka angielskiego – Pancake Day czyli Dzień Naleśnika, jedno z popularnych świąt angielskich. Do obejrzenia i podziwiania pracy i zaangażowania naszych dzieciaków zapraszamy otwierając link:
https://view.genial.ly/602a847e5de9320d84b2dc0e/presentation-pancake-day
Metoda projektów to jedna z popularnych metod nauczania w naszej placówce.Polega na samodzielnym realizowaniu przez dzieci zadania i jest przede wszystkim odpowiedzią na dziecięcą ciekawość świata, przynoszącą małemu badaczowi radość samodzielnego działania i poznania. Praca tą metodą, to także bardzo dobre przygotowanie do dalszych etapów edukacji.
Podczas realizacji projektów badawczych dzieci stają się poszukiwaczami wiedzy i aktywnymi badaczami otaczającego świata, ponieważ mają one na celu rozwój wiedzy i umiejętności. Praca tą metodą koncentruje się głównie wokół przygotowywania przez dzieci prezentacji, eksponatów, książek, plakatów, spotkań z ekspertami, zajęć badawczych, wokół szukania odpowiedzi – we wszystkich możliwych miejscach – na pytania, które dzieci same sobie postawiły. Podejmowane działania pozwalają poznać poszczególne zagadnienia wieloaspektowo. Projekt rozwija umiejętności pracy zespołowej, wypowiadania się na forum grupy, modeluje kompetencje społeczne, pobudza umysł do twórczego rozwiązywania problemów, angażując przy tym całą uwagę dziecka. Natomiast w pracy samodzielnej uczniowie uczą się odpowiedzialności, podejmowania decyzji, dokonywania samooceny. Projekt stwarza możliwość zastosowania nowo nabytej wiedzy w praktyce, w trakcie rozwiązywania problemów i dzielenia się informacjami. Dzieci uczą się stawiać pytania, szukać odpowiedzi, podsumowywać i oceniać własną wiedzę.
Taka metoda, w której uczeń uczy ucznia przynosi największe korzyści w przyswajaniu wiedzy i w praktycznym jej wykorzystaniu.
W poszukiwanie i zbieranie materiałów do pracy często zaangażowana jest także cała rodzina uczniów, co sprzyja pogłębianiu więzów rodzinnych.