Tutaj powinien być opis

Laboratoria Przyszłości - gra w klasie V

W grudniu na lekcjach języka polskiego uczniowie klasy V omawiali lekturę pt. „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”. Aby lepiej zapamiętać jej treść, postawili na oryginalną powtórkę - stworzyli grę planszową, do której pionki zostały wydrukowane w drukarce 3D, zakupionej w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Wyzwanie okazało się dla uczniów dobrą zabawą, a tego, że nauka przez zabawę ma ogromną wartość, powtarzać nie trzeba. Uczniowie sami zaprojektowali i wykonali swoje gry, wykazując się pomysłowością. Urozmaicali je dodatkowymi pytaniami z treści lub zadaniami nawiązującymi do tekstu lektury. Dodatkową atrakcją była obserwacja procesu drukowania pionka, który został poprzedzony dokładnym instruktażem dokonanym przez uczniów klasy VIII pod kierunkiem nauczycieli informatyki.

Końcowym etapem była dobra zabawa – rzucenie kostką i wykonywanie poszczególnych zadań, by jak najszybciej dotrzeć do mety.