CELE PROJEKTU
Cel główny:
Głównym celem projektu jest wspieranie i wzmacnianie procesu uczenia się poprzez angażowanie uczniów w praktyczne, realne zadania, które rozwijają ich umiejętności, wiedzę oraz kompetencje społeczne i emocjonalne. Projekt ma na celu nie tylko zwiększenie zasobu słownictwa i poprawę gramatyki, ale także doskonalenie umiejętności mówienia, słuchania, czytania i pisania w języku angielskim.
Cele szczegółowe:
1.Zwiększenie zasobu słownictwa poprzez naukę nowych słów i ich zastosowania w kontekście.
2.Ćwiczenie poprawnej wymowy i intonacji języka angielskiego.
3.Zrozumienie i praktyczne zastosowanie podstawowych zasad gramatycznych.
4.Tworzenie krótkich tekstów, przydatnych na E8.
5.Ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmów na różne tematy.
6.Praktykowanie języka w sytuacjach społecznych, takich jak dialogi w grupach czy symulacje codziennych sytuacji.
7.Poznanie kultury, tradycji i zwyczajów krajów, w których mówi się językiem docelowym.
8.Zachęcanie do tworzenia własnych wypowiedzi i eksperymentowania z językiem.
9.Rozwijanie umiejętności samodzielnej nauki języka poprzez korzystanie z dostępnych narzędzi i materiałów.
10.Współpraca w grupach przy realizacji zadań.
11. Zwiększenie pewności siebie w używaniu języka obcego w różnych sytuacjach życiowych.
12.Zastosowanie teoretycznej wiedzy w praktycznych sytuacjach, co sprzyja lepszemu zrozumieniu i utrwaleniu materiału
13.Zachęcenie uczniów do poszukiwania nowych, oryginalnych rozwiązań i kreatywnego podejścia do zadań.
14.Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli.
15.Zwiększenie motywacji uczniów do nauki języków obcych, podniesienie sprawności komunikowania się w języku angielskim.
16.Ćwiczenie umiejętności prezentacyjnych poprzez przygotowywanie i prezentowanie krótkich wystąpień na różne tematy.
Projekt jest zgodny z obowiązującą Podstawą programową przedmiotu język obcy nowożytny II etapu edukacyjnego: klasy IV-VIII, a także z punktami 2, 3, 4, 5, 8 kierunków polityki oświatowej MEN na rok 2025/2026:
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej - kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
3. Promocja zdrowego trybu życia w szkole - aktywności fizycznej uczniów.
4. Profilaktyka przemocy rówieśniczej. kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.
5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce. promowanie oceniania