Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

„Klasa w terenie”

Edycja II

 Uczniowie objęci działaniami:

Uczniowie klas I-III Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Gorzędowie

Termin realizacji:

1.09.2024r.-31.05.2025r.

 Cel główny:

Głównym celem projektu jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu, zachęcenie do opuszczenia sal lekcyjnych i realizowania wybranych treści programowych poza budynkiem szkoły.

Cele szczegółowe:

  • poszerzenie wiedzy i umiejętności o otaczającym dziecko świecie;
  • umożliwienie wielozmysłowego poznania otaczającej rzeczywistości
  • rozbudzenie w podopiecznych zainteresowań historią regionu i miejsca zamieszkania;
  • motywowanie do aktywności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności poszukiwań i wykorzystania zdobytych informacji oraz wyrabianie odpowiedzialności za powierzone zadania;
  • integracja zespołu klasowego oraz rozwijanie umiejętności pracy w grupie;
  • nauka przez zabawę.

 Zadania projektowe:

1.Plastyka w terenie - tworzenie prac z darów natury

2. Naturalna kolorowanka – szukanie w przyrodzie barwników spożywczych, z użyciem których stworzone zostanie dzieło plastyczne

3. Przyrodnicza mandala  - tworzenie mandali z owoców natury

4. Labirynt kolorów – szukanie określonych obiektów przyrodniczych - rośliny, czy elementy i umieszczenie ich w odpowiednich polach na karcie pracy

5. Przyrodnicze lupy – obserwacja przyrody pod lupą

6. Mali ogrodnicy –tworzenie ogródka

7. Ścieżka bosych stópek- spacer po stworzonej przez zespół ścieżce sensorycznej

8. Spacer po okolicy – wyjście w ciekawe miejsce w okolicy połączone z aktywnością na świeżym powietrzu

9.Wyginam śmiało ciało - taniec na świeżym powietrzu.

10. Obserwacja chmur- wykonanie pracy plastycznej; malowanie w plenerze nieba, kształtów i tego, co przypominają nam chmury.

11.Piknik - wspólne spędzanie czasu, zdrowy posiłek na świeżym powietrzu

12. Lekturka pod gołym niebem - czytanie lektury lub opowiadania będąc poza budynkiem placówki.

13. Wyjście w ciekawe miejsce

14. Wyprawa detektywów - do wyboru:

·         Dzika historia – wymyślenie i spisanie ciekawej historii

·         Wymyślony świat – stworzenie mapy świata z elementów przyrodniczych

·         Detektywi w akcji – tropienie dzikich zwierząt, ptaków lub wyjątkowych okazów roślin

 (Realizacja projektu zakłada przeprowadzenie 5 z 10 zaproponowanych zajęć)

Za zgodą rodziców możliwe jest umieszczanie dokumentacji fotograficznej z realizacji zajęć na fanepagea’u projektu „Klasa w terenie” na portalu FACEBOOK.

 

                                                                                              Magdalena Cimcioch

Olga Richter

Lena Gaworska