1.Tytuł innowacji: „TABLICZKA MNOŻENIA- KRÓLOWĄ LICZENIA”
2.Autor innowacji: Agata Justyna Rozpończyk, Sylwia Rumik
3.Typ innowacji: metodyczno – organizacyjna
4.Planowany termin realizacji:
Innowacja będzie realizowana na lekcjach matematyki oraz dodatkowych zajęciachdydaktyczno –wyrównawczych z matematyki dla uczniów korzystających z pomocy psychologiczno– pedagogicznej.
Innowacją zostaną objęci uczniowie klas IV - VIII od 12.11.2024r. –15.11.2024r.
Głównymceleminnowacji jest
- popularyzowaniematematykiwśróduczniów;
- rozwijanie i pogłębianie umiejętności matematycznych.
· stwarzanie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy,
Uczenie się tabliczki mnożenia na pamięć sprawia uczniom wiele trudności, niektóre dzieci potrzebują dużo czasu, żeby przyswoić tę wiedzę, inne przyswajają ją na chwilę a potem zapominają. Jedynym sposobem na trwałe zakodowanie tabliczki mnożenia jest jej częste powtarzanie. Uczniowie jednak są zniechęceni i potrzebują motywacji do ćwiczeń.
Najskuteczniejszą metodą jest nauka przez zabawę. W trakcie gier i zabaw odbywają się tak intensywne ćwiczenia, że nawet dzieci o słabej pamięci są w stanie zrozumieć tabliczki mnożenia. Oprócz pracy na lekcjach i zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych, zostanie zorganizowany „kącik tabliczki mnożenia”. Będą się w nim znajdować różnego rodzaju gry i karty pracy. Uczniowie będą mogli w wyznaczonym czasie grać i bawić się, ćwicząc przy tym tabliczkę mnożenia. W ramach innowacji będą ogłoszone różne konkursy związane z tabliczką mnożenia. W ostatnim dniu trwania innowacji będzie ogłoszony Dzień Tabliczki Mnożenia, w którym uczniowie na forum przedstawią efekty swojej pracy, a następnie odbędzie się wielki turniej.